Uniform

Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om iets gemeenschappelijk te veruiterlijken en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Het uniform voor Leiding, JINS, Givers en Jong-givers bestaat uit een beige hemd, groene korte broek/rok, groepsdas en eventueel een trui. Goed van snit en stevig materiaal om er elke zondag in te ravotten!

Het uniform voor Kapoenen, Welpen en Kabouters bestaat uit een groene korte broek/rok, groepsdas en een scoutstrui met insignes.

Alles kan gekocht worden in De Hopper of in onze eigen tweedehandsshop!

Tekentjes

Op het hemd (oudere takken) of trui (kapwekab) komen er insignes/tekentjes. Bij aanvang van het scoutsjaar 2016-2017 werd beslist om de kentekens op het hemd/trui te bevestigen zoals Scouts en Gidsen Vlaanderen dit voorschrijft. Zijn je insignes nog geplaatst zoals voorheen (het oude voorschrift van onze scouts)? Geen probleem, voor het gemak van zij die steeds deze tekentjes moeten vastmaken, aanvaarden wij de komende jaren beide voorschriften.

Hieronder vind je een overzicht waarop aangeduid staat welke tekentjes er precies waar moeten komen. Deze kunnen elke zondag na de vergadering gekocht worden! De foto is het voorschrift van Scouts en Gidsen Vlaanderen.